Koszalin

Telefon: 602 487 488

 

  • Działamy na terenie całej Polski
  • 30-letnie doświadczenie
  • Oferuję obejrzenie, sprawdzenie autentyczności
    i wycenę
    kolekcji na miejscu u klienta
  • Proponuję konkretnę cenę zakupu
  • Możliwość płatności gotówką
  • Kupuję często obszerne zbiory składające się z kilkuset klaserów,
    a także: monety, widokówki, stare banknoty

Filatelistyka to hobby niełatwe. Same numery katalogowe walorów nie są wystarczające do ich prawidłowej wyceny. Do celu, jakim jest rzetelna sprzedaż znaczka pocztowego, droga bywa żmudna, gdyż jego cena jest pochodną wielu elementów. Stąd na pytanie: gdzie sprzedać znaczki pocztowe? – odpowiedź jest prosta. U nas. Działamy w całej Polsce, więc i w Koszalinie.

Nasza firma, będąca członkiem międzynarodowych stowarzyszeń filatelistycznych, od 25 lat zajmuje się oceną autentyczności, wyceną znaczków pocztowych, skupem walorów filatelistycznych i całych ich zbiorów. Specjalizujemy się w filatelistyce polskiej, nie ma dla nas tajemnic wycena listów i znaczków z czasów sprzed i po odzyskaniu niepodległości, pierwszych znaczków polskich z roku 1860, poczt lokalnych, listów i znaczków z powstania warszawskiego, Wolnego Miasta Gdańska, Konstantynopola czy Odessy. Skupujemy widokówki, listy i karty pocztowe. Interesują nas zwłaszcza duże transakcje, poważne zbiory znaczków czystych i stemplowanych polskich i zagranicznych (Rosji i ZSRR, Chin, Japonii, Korei, krajów europejskich), klasycznych i współczesnych. 

Jeśli są Państwo zainteresowani identyfikacją, wyceną i sprzedażą znaczka lub kolekcji przeprowadzoną przez naszego eksperta, prosimy o kontakt. U nas żadne zgłoszenie nie pozostaje bez odpowiedzi. Prowadzimy także wycenę znaczków pocztowych online

 

Skontaktuj się z nami

Czy wiesz, że...

Jedna z najstarszy pamiątek pocztowych Pomorza Zachodniego to list urzędowy z 1749 r. wysłany pocztą dyliżansową z Koszalina do Bukowa Morskiego. Ale sama instytucja jest starsza. W 1646 Fryderyk Wilhelm, elektor brandenburski, powołał pocztę kurierską na Pomorzu, i uznał ją za wprowadza państwowy monopol. Już w następnym roku posłańcy kursowali przez Pomorze Zachodnie na trasach Hamburg – Ryga i Ryga - Berlin. Organizacja i kontrola poczty oparte były na wzorach wojskowych, stąd m.in. jednolite umundurowanie personelu. Od roku 1724 funkcjonował stały kurs pocztowy na trasie Hamburg - Szczecin - Koszalin – Królewiec. W 1782 Fryderyk II wydał nową ordynację pocztową, podniósł taryfy, wprowadził do poczty kryte woz7. Do roku 1806 .regularne kursy poczty kołowej i konnej odbywały się na trasie Berlin--Królewiec przez Koszalin, Szczecin – Koszalin - Gdańsk; krótki trasy (Koszalin-Kołobrzeg, Koszalin - Darłowo, Koszalin – Piła) obsługiwały 2 kursy tygodniowo. W 1803 w Koszalinie istniała poczthalteria - stacja z wynajmem koni i pojazdów. W 1817, kiedy Koszalin był już siedzibą rejencji, poczta pruska wprowadziła ujednolicone stemple pocztowe w miejsce dawnych pieczęci lakowych. Przewóz poczty usprawniła budowa w 1835 pierwszej szosy bitej na trasie Szczecin-Koszlin. Rozbudowa sieci dróg spowodował wzrost połączeń pocztowych do 99 kursów tygodniowo. Po 1850 Koszalin został siedzibą dyrekcji poczt rejencji koszalińskiej. Po otwarciu linii kolejowych poczta stopniowo traci przewozy osobowe i towarowe.